Sleep well - Be Well

Vil du sove godt?

Vi hjælper dig med at skabe de perfekte rammer for din søvn,  følg vores vejledning her - eller book en konsultation, hvor vi hjælper dig hele vejen.

Om os

Fase 1

by Sleepmapping

Du kommer ind i en let søvn, musklerne afslappes langsomt, du kan lave små spjæt som er  enkele muskle tics. Denne fase varer ca 4-5% af den samlede søvnlængde.

Fase 2

by sleepmapping

Vejrtrækningen og hjerterytmen sænkes og kropstemperaturen falder en smule - denne fase optager ca. 45-55% af den samlede søvnlængde.

Fase 3

by Sleepmapping

"Deep Sleep" i denne  dybe søvnfase begynder, hjernen at genererer langsomme "delta Waves" En deltabølge er en høj amplitude hjernebølge med en frekvens af oscillation mellem 0,5-4 hertz . Deltabølger, som andre hjernebølger, der kan optages med et elektroencefalogram denne bølge beskrives som, den dybe fase 3 af NREM- søvnen. Denne fase tager ca. 4-6% af den samlede søvn.

Fase 4

by Sleepmapping

Den meget dybe fase, du får en rytmisk vejrtrækning, din muskel aktivitet er meget begrænset, hvis man måler på hjernen skaber den stadig delta bølger i et diagram.

Fase 5

by Sleepmapping

Rapid eye movement (søvnen hvor dine øjne flimre) Hjernebølgerne speeder op, diagrammet viser små hurtige skift, det er nu du drømmer, dine muskler er afslappede men din hjerterytme stiger. Det hurtige lavt vejrtrækningsindeks (RSBI) det defineres som forholdet mellem respiratorisk frekvens og tidevandsvolumen (f / VT).

  • Fase 1

    by Sleepmapping

    Du kommer ind i en let søvn, musklerne afslappes langsomt, du kan lave små spjæt som er  enkele muskle tics. Denne fase varer ca 4-5% af den samlede søvnlængde.

  • Fase 2

    by sleepmapping

    Vejrtrækningen og hjerterytmen sænkes og kropstemperaturen falder en smule - denne fase optager ca. 45-55% af den samlede søvnlængde.

  • Fase 3

    by Sleepmapping

    "Deep Sleep" i denne  dybe søvnfase begynder, hjernen at genererer langsomme "delta Waves" En deltabølge er en høj amplitude hjernebølge med en frekvens af oscillation mellem 0,5-4 hertz . Deltabølger, som andre hjernebølger, der kan optages med et elektroencefalogram denne bølge beskrives som, den dybe fase 3 af NREM- søvnen. Denne fase tager ca. 4-6% af den samlede søvn.

  • Fase 4

    by Sleepmapping

    Den meget dybe fase, du får en rytmisk vejrtrækning, din muskel aktivitet er meget begrænset, hvis man måler på hjernen skaber den stadig delta bølger i et diagram.

  • Fase 5

    by Sleepmapping

    Rapid eye movement (søvnen hvor dine øjne flimre) Hjernebølgerne speeder op, diagrammet viser små hurtige skift, det er nu du drømmer, dine muskler er afslappede men din hjerterytme stiger. Det hurtige lavt vejrtrækningsindeks (RSBI) det defineres som forholdet mellem respiratorisk frekvens og tidevandsvolumen (f / VT).

Søvn Faser

For at du kan forbedre din søvn,  er det vigtigt,  at du kender de forskellige faser i søvnen. For det første - din søvn er delt op i forskellige faser - og de gentages hele natten igennem. Din hjerne kører et renselses program når du sover og tager men en måling vil f.eks stress kunne ses direkte på hjernediagrammet under søvn.

Klik på de sorte cirkler for at se beskrivelse af de forskellige faser.

4 elementer for en god søvn

Dine Søvnvaner

Gode søvnvaner kan give mere søvn

Dit Søvnbehov

Hvor meget skal man sove

Dit Soveværelse

Skab den rigtige stemning

Din Seng

Invester i en god seng

Sæt fokus på din søvn

SLEEPMAPPING er vores system hvor vi kortlægger "mapper" din søvn.

Det er nødvendigt, at du kender din søvn rytme og er du rigtig søvnløs er det vigtigt, at du får nogle værktøjer til, at forbedre din søvn da søvnløshed går ud over din livskvalitet og forkorter din levetid hvis det er rigtig slemt.

SØVN VEJLEDNING kan hjælpe dig
Anne Walther er certificeret søvnvejleder fra Center for Stress og Trivsel i København. Hun har den nødvendige viden til at sætte fokus på dinsøvnkvalitet. Vi tror på at livskvalitet og et godt helbred starter med en god søvn.


En sund søvn er kilden til velvære og en sund livsstil. Alligevel sover mange mennesker ikke nok og ikke godt. Rigtig mange er slet ikke klar over konsekvenserne ved for dårlig søvn og for mange negligeres søvnen.

Ved at få sat fokus på søvnen og ved at ændre dine vaner, kan du forbedre søvnen og med få ændringer få øget energi og velvære.
Mange af os bliver desperate og søger hjælp til at falde i søvn ved f.eks. sovepiller eller måske alkohol. Den ene er ikke særlig effektiv, hvis det er et længerevarende problem, og den anden nedsætter søvnkvaliteten og søvnlængden. Er du idag bruger af disse to metoder, anbefaler vi at du søger hjælp hos vores søvnvejleder. Du kan godt lære at sove igen.
 I vores Søvn Coaching Program, tester vi dig med vores eget udviklede “sleep mapping” system. Inkluderet i vores søvn coaching, anvender vi nyeste teknologi på området, hvor vi hjælper dig til at få sat fokus på din søvn, prioritere den og lære hvordan du kan optimere søvnen.
Med en komplet søvn analyse og personlige tips til en bedre søvn, kan du tage kontrol over din søvn, stress og restitution. En personlig konsultation vil guide dig til sundere søvnmønstre og hjælp dig til at sikre at værdiskabelsen også forankres i dagligdagen.


BESTIL TID TIL EN PERSONLIG KONSULTATION I SØVN VEJLEDNING MED
 SLEEPMAPPING V/ ANNE WALTHER
Kontakt: Anne Walther
Mobil: 402525293
Telefon . 77 34 79 00
E-mail · awl.backandmind.dk

Sleepmapping

Services

Produkter

Følg med

  • Team

  • Studio

  • Priser

     

  • Smerter & Søvn

  • Træning & Søvn

  • Kosttilskud & Søvn

  • Rygskolen

     

  • Shop

  • Søvn Events

  • Søvnvejledning

  • e-bog om søvn